בחירת קונספט מתאים לאירוע חברה היא אחד השלבים הקריטיים בתכנון אירוע מוצלח. קונספט טוב יכול להפוך אירוע סטנדרטי למשהו בלתי נשכח, לחבר את האורחים ולהעביר את המסר של החברה בצורה יצירתית. בואו להבין מהו בדיוק קונספט, איך הוא שונה מנושא האירוע ומהם השלבים בבחירת קונספט מנצח!
מה ההבדל בין נושא לקונספט באירוע?
המונחים "נושא" ו-"קונספט" לעיתים משמשים בטעות כמילים נרדפות, אבל חשוב להבחין ביניהם.
נושא לאירוע
הנושא הוא הנושא הכללי או המוטיב העיצובי של האירוע, והוא יכול להיות רעיון רחב כמו חגי תשרי או לאס וגאס. הרעיון צריך להתבטא בעיקר בעיצוב החזותי של המקום, בתפאורה ובלבוש של האורחים והמארחים. בחירת נושא מתאים יכולה ליצור אווירה מיוחדת ולהעניק לאירוע מראה קוהרנטי ומגובש.
קונספט לאירוע
לעומת זאת, קונספט מתייחס לרעיון המרכזי או למסר שהאירוע אמור להעביר. הקונספט הוא הסיפור של האירוע שבא לידי ביטוי בכל הפרטים. זה מתחיל בהזמנות, ממשיך לתוכן, למיקום לתפריט ונגמר במתנות לעובדים שמחולקות בסיום האירוע. קונספט מוצלח צריך לעורר רגש, לעניין ולהפתיע את האורחים. למשל, ניתן לארגן אירוע בנושא של קרקס, אבל הקונספט יכול להיות חגיגה של ייחודיות. בעוד שהנושא יתבטא בעיצובים צבעוניים, בליצנים ובמופעי אקרובטיקה, הקונספט ישתקף בהעצמה של כישרונות העובדים, באירוח אישי לאורחים עם צרכים מיוחדים וכדומה.
איך לתכנן קונספט לאירוע חברה?
אז, איך מוצאים את הקונספט המנצח לאירוע שלכם? הינה מספר שלבים שכדאי לעבור:
- בחירת מטרת האירוע והמסר שברצונכם להעביר: התחילו בלהגדיר את המטרה של האירוע – האם הוא גיבוש צוות, חגיגה של הישג מסוים או אולי השקה של מוצר חדש? מהו המסר המרכזי שהייתם רוצים שהמשתתפים ייקחו איתם מהאירוע?
- התאמת הקונספט לקהל היעד ולערכי החברה: חשבו על האורחים שלכם – מה יגרום להם להרגיש מעורבים, נרגשים ובעלי שייכות? איך ניתן לשקף את ערכי החברה ואת התרבות הארגונית דרך הקונספט?
- מחשבה יצירתית על דרכים ליישום הקונספט: הגיע הזמן להפעיל את הדמיון ולחשוב מחוץ לקופסה! איך ניתן לשלב את הקונספט בכל פרטי האירוע, ליצור אווירה מיוחדת ובלתי נשכחת? נסו לחשוב על כל החושים ועל חוויית האורח מהרגע שהוא מקבל את ההזמנה ועד שהוא עוזב את האירוע עם מתנה בהתאם לקונספט.
רעיונות מקוריים לקונספטים מנצחים באירועי חברה
לאחר שהגדרתם את המטרה והמסר של האירוע, ובחרתם קונספט מתאים לקהל היעד ולערכי החברה, הגיע הזמן לתת למחשבה היצירתית להשתולל. הינה כמה רעיונות לקונספטים ייחודיים שיהפכו את האירוע שלכם לחוויה בלתי נשכחת.
אירועי חברה סודיים או מפתיעים
אירועי הפתעה תמיד מוסיפים רובד נוסף של התרגשות ומעורבות. ניתן להזמין את העובדים לאירוע מסתורי כשהם מקבלים רק רמזים לגבי מה צפוי להם. לחלופין, ניתן לארגן אירוע סודי כמו מסיבה במועדון נסתר או ארוחת גורמה במיקום לא שגרתי. ההפתעות יכולות להימשך לאורך כל האירוע עם הופעות פתע, משחקים או חידות שהאורחים צריכים לפתור.
אירועי חברה בטבע או במיקומים ייחודיים
יציאה מהמשרד אל הטבע או למיקום לא שגרתי יכולה לשבור את האווירה הפורמלית ולעודד חשיבה יצירתית וגיבוש. למשל, ניתן לקיים אירוע חברה בחוף הים עם פעילויות כמו שיעורי יוגה או שיעורי גלישה, במושב עם סדנאות בישול או יצירה מחומרי טבע, או אפילו במוזיאון מיוחד שמתאים לתחום העיסוק של החברה. השילוב של אווירה לא שגרתית עם תוכן מעניין ומותאם אישית ייזכר לעובדים לאורך זמן.
אירועי חברה אינטראקטיביים בסגנון ריאליטי או תחרויות
הפיכת האירוע למשחק אינטראקטיבי או תחרות ידידותית בין העובדים, יכולה להגביר את המעורבות והגיבוש. ניתן לארגן אירוע בסגנון ריאליטי עם משימות הישרדות או אתגרים קבוצתיים. לחלופין, תחרויות כמו חידונים, מיני אולימפיאדה או אפילו תחרות כישרונות בהשראת תוכניות טלוויזיה, יכולות לחשוף צדדים חדשים ומפתיעים באנשי הצוות. בסיום האירוע חלקו מתנות לעובדים שמותאמות לקונספט או פרסים מקוריים.
לסיכום
בחירת קונספט מנצח לאירוע חברה דורשת מחשבה על המטרה, על קהל היעד ועל דרכים יצירתיות להעביר את המסר. אירוע קונספטואלי מוצלח משלב את הנושא המרכזי בכל הפרטים, ויוצר חוויה סוחפת. לא משנה מה תעשו, זכרו להשקיע בתכנון ולתת לכל עובד הרגשה שהוא שייך.