קידום אתרים אורגני הוא אחד מאפיקי השיווק האידיאליים ביותר בעבור בעלי עסקים, לא משנה מאיזה תחום הם מגיעים. זאת בשל העובדה שלא מעט לקוחות פוטנציאליים מחפשים אחר שירותים שונים במנוע החיפוש – ומוטב שהאתר שלכם יהיה בין תוצאות החיפוש הראשונות. אבל כיצד תוכלו לבחון את מקדם האתרים שלכם? איך תוכלו לדעת שהעבודה שמתבצעת על האתר תורמת לקידום? אספנו 5 דגשים חשובים.
אם נודה באמת, כיום יש לא מעט מקדמי אתרים, ביניהם יש גם מקדמים לא מספיק מקצועיים או מנוסים, מה שעשוי לבוא לידי ביטוי בתוצאות הקידום של האתר שלכם. בין אם תבחרו בחברת קידום אתרים ובין אם במקדם אתרים עצמאי, חשוב להקפיד ולבחון את טיב העבודה, ולו כדי לוודא שאתם מקבלים תמורה להשקעה הכספית.
מקצועיות
ראשית, חשוב להבין שיש מספר מחקרים ראשוניים שחייבים לבצע בתחילת התהליך, כמו מחקר מחקרים ואופטימיזציה טכנית לאתר. כמו כן, גם מחקר מילות מפתח הוא שלב חיוני והוא חלק בלתי נפרד מקידום האתר שלכם. מקדם אתרים מקצועי יבצע את כל המחקרים הללו בתחילת העבודה, ולו כדי שיוכל לבנות גאנט מסודר ותוכנית עבודה שמותאמת לאתר שלכם.
תוצאות מוכחות
נכון, לקידום אתרים אורגני לוקח זמן, וניתן לראות תוצאות משמעותיות רק לאחר מספר חודשים. עם זאת, בהחלט ניתן לראות תוצאות, גם אם מינוריות, גם בשלבים הראשונים.
קחו בחשבון שלרוב, לא נהוג להבטיח מיקומים ראשונים (כי באמת לא ניתן להתחייב על זה – גוגל הוא המלך), אבל בהחלט ניתן להציג התקדמות במיקומים או בכמות הכניסות לאתר, ויותר מזה – ניתן לקבוע ביחד יעדים משותפים.
שקיפות מול הלקוח
האם אתם מקבלים דוח חודשי בסוף כל חודש? האם אתם יודעים בדיוק אילו פעולות מקדם האתרים ביצע באתר שלכם? ובכן, זה בהחלט אלמנט חשוב, משום שכדאי שתדעו מה אתם מקבלים עבור התשלום שאתם משלמים לטובת קידום האתר. לא מאוד משנה אם אתם מקבלים את המידע בדוח מסודר או במייל – העיקר שאתם מקבלים את כל המידע הנחוץ על קידום האתר והפעולות שבוצעו עבור הקידום מידי חודש.
בניית קישורים חיצוניים
בניית קישורים חיצוניים היא למעשה פעולה שמתבצעת OFF SITE, ומטרתה לסייע לקידום במנוע החיפוש. לקישורים יש השפעה על תהליך הקידום, וזה חלק חיוני מאוד בתהליך קידום האתר.
תוכן איכותי באתר
כפי שצוין מעלה, מחקר מילות מפתח הוא קריטי להצלחה, משום שבאמצעותו ניתן לטרגט עמודים באתר ולמשוך תנועה חדשה. לפי מחקר מילות המפתח, בונים את אסטרטגיית התוכן ובהתאם לכך, מעלים תכנים איכותיים בבלוג. לא מספיק להעלות תוכן שמטרגט ביטוי מסוים, אלא שיש לספק מאמרים בעלי ערך לגולש.
אם אתם עובדים עם מקדם אתרים עצמאי או מעדיפים לכתוב את התכנים בעצמכם, וודאו שאתם לפחות מקבלים את נושאי המאמרים, וכי מקדם האתרים שלכם מבצע אופטימיזציה לכל מאמר שעולה באתר.
קידום אתרים אורגני הוא תחום דינאמי, וכל מקדם אתרים יכול לפעול בדרכים יצירתיות שונות, אבל הקווים המנחים הם ברורים. כדי לבחון את מקדם האתרים שלכם באופן המיטבי – בקשו ממנו דוח חודשי המפרט את מלוא הפעולות שבוצעו מידי חודש, זאת לצד דוח מציג את התקדמות תהליך הקידום. כך תוכלו להיות בטוחים שהאתר שלכם בידיים טובות.